【MELTRICK】Twits Roll: @MELTRICK

And You might wanna c my history of MELTRICK twits: (http://twilog.org/MELTRICK)

Friday, October 28, 2011

Un):Translation/独自翻訳「#TheWarOnDrugs; 2nd @Daytrotter Session Oct2011 "The Dreams Of The Dreamers And The Scenic Goodbyes." (「ドリーマーたちの夢と美しいさよならの景色。」)」

  I saw him playing at Brighton Music Hall with Porcelain Raft (fr.London) & Caveman (fr.Brooklyn) in the end of August, this year.



The War on Drugs live pics by MELTRICK:
Live at Brighton Music Hall on Sunday October 21st, 2011.

TBP!
(*cause having some trouble with uploading.)


BUT here:

Un): LiveReview「"Looping like Silent 'Leniention' lenientively at the sky lights" -- Porcelain Raft, Caveman & The War on Drugs @BrightonMusicHall 」

 on my MELTRICK English blo g.


~~


女の子に大人気なPhillyの若きインディーロック長髪野郎、Kurt Vile(カート・ヴァイル)がギタリストとして以前参加していたバンドとしても知られる、War on Drugsのデイトラッターセカンドセッションがリリースされました。

実は8月にライブを観ていてその後に昨年2010年のThe War on DrugsのDaytrotterセッションを発見したので翻訳していたんですが、未完なままで。ライヴ後、アダムともほんの少しだけ喋る機会があり、ライブはもちろん彼の雰囲気や物販で彼のご両親がついて回っていた感じなど、とても好印象でしたのでそのデビューの方のセッションを直後に取りかかる決意しておりました。
 

その時の対バンが、、
ロンドンのPorcelain Raft(ポースレイン・ラフト)とブルックリンから新しい刺客Caveman(ケイブマン)で、これまた良いライブだったんです。三者ともDaytrotterデビューしていたので、全部作業しております(が、滞っていました。笑)。
特にこのライヴの目的はロンドンのPorcelainだったのですが、彼がオープナーでお客さんもその段階では数えるほどしかおらず、僕の周りの同業の友達なんかはポースレイン好きがおりますが、案外アメリカではまだなのかなという感じでした、、って話はポースレインの回でしてます(笑)

ということで、TWODJの二本目のセッションを。個人的には前回より格段にセッション内容が良くなっていて好きです。


---



The War on Drugs 
2nd Daytrotter Session released October 28th, 2011

"The Dreams Of The Dreamers And The Scenic Goodbyes"

「ドリーマーたちの夢と美しいさよならの景色。」




Words by @SeanMoeller
(文章 by ショーン・モーラー)
Illustration by Johnnie Cluney, 
(イラスト by ジョニー・クルーニー)
Recording engineered by Patrick Stolley
(レコーディング・エンジニア by パトリック・ストーラー)
Japanese Translation by @Kennyy_MELTRICK


トラックリスト/Tracklist:
  1. Welcome to Daytrotter from The War On Drugs
  2. "Best Night / I Was There"
  3. "Comin' Through"
  4. "Baby Missiles"
  5. "Brothers"
*All songs from TWOD 2nd full length album "Slave Ambient" (2011), except "Comin' Through" from TWOD 2nd EP "Future Weather" (2010).
*M-3"Comin' Through"のみSecretly Canadianレーベルから2010年の2枚目のEP「Future Weather」に収録で、他全曲は最新作2011年の2ndフルアルバム「Slave Ambient」収録です。


★The War on Drugs / "Best Night" 
live at KDHX 3/28th/2011



BUY Vinyls at Amazon.com

ヴァイナル on Amazon.co.jp




独自翻訳:


 通り過ぎていく州が僕らに語りかける。僕らの旅の途中に骨の髄から血のまでを突抜けては、まるで肌心地ちの様に包み込んでくれる。そんな時、僕らはまっすぐ前を向く事すらに緊張したりする。まるで車を崖っぷちまで停めて覗いてるとか、突然の衝撃によってハンドルを右に持っていかれ、何かに正面衝突しコンクリートヴリッジの堤防に突っ込むような感じを抱き、終いには巨大な日の中、といったエンディングを向かえるのではないか、というような感覚を抱いている。時として、我々は悩み苦しみ、その苦しみから解放されることを望んでいたりする。それは喫煙スペースから抜け出して解放された場所で煙草を箱から抜いて一服する瞬間のそれと同じである。 それはちょっと眠れない罪悪感を感じながら田舎のバーへと一杯のナイトキャップ(寝酒)を求めに思い足取りで向かおうとするときのそれと同じである。ただ、このどれにも僕らがフィラデルフィア(Philadelphia)のバンド、ザ・ウォー・オン・ドラッグス(The War On Drugs「麻薬戦争」の意)のレコードに聞き入るときに思うことは当てはまりやしない。

 実をいつと、僕らは全く真逆のことを思うんだ。人によって、アピールポイントが犬を車の窓から覗かせることであったり、自慢のクルマを転がすことや、流れが早く冷たい風がなびいてくる様に頭や首の毛を引き上げる素速さだったりするだろうが。(*←この箇所はちょっとよくわかりませんでした)僕らがリードシンガーのアダム・グランドゥシエル (Adam Granduciel)の音に、バンドンの最新にして名盤の「スレイヴ・アンビエント("Slave Ambient")」に聞き入っていると、よりその答えに近づく。まさに高血圧な時間帯の為のスレイヴ(とりこ)であって、ストレスになるボーダラインすれすれの位置にあるものかもしれない。このレコードは、僕らの頭を走っているクルマの窓から投げ出して、なぜそんな風に吹かれて自分を曝け出す事が出来たるのかってのは、*しっぽをふりふりしてる僕らのベストフレンズ(犬のこと?ーー*この箇所はちとよくわかりません)が居るからだって思い知らせてくれる。その風は僕らの頬をすりすりとくすぐらせて、せかせかした土地々や血の気の多い景色を通るときでさえもスムーズに自分たちをもってゆき、ただただそんなセンセーションの大渦巻の中泳いでいて、不思議なことに僕らがクルマを停めて外へ出て歩き回らないかぎりはそのセンセーションの驚異さなんて腕の長さにも及ばもしないから、結局は僕らは目的地にたどり着いてもいないのにその走りをやめたりもしない。

 我々はこういったことを哲学的に考えがちで、それは僕らがそれぞれこの旅で何処へ行き着きたいのかで互いに対峙してしまう事すらも受け入れて、多くは一瞬一瞬でさよならをしなければならなくて一生見る事もなく消えてしまうような素晴らしい景色の数々だろうとも、それが旅の醍醐味というものであると。グランドゥシエルは僕らが白昼午後の真っただ中で、そんな風に対してたった一枚のシートになってしまう時の感覚をうまく楽曲に書いてくれる。決して僕らは酔っぱらっているわけではなく、でもとても心地よい。僕らはちょっとだけ内省的なことに慣れてしまってて、でもそれは巧い事ちょっとしたポジティヴさにも繫がっていってるなんて感じたりする。 そんな起こりえる些細なことに僕らはノスタルジックを感じ、取り戻せないからこそ何度でも僕らはまた生きようと勤めるけど、ーーそう、もう既に ーー 気付いた時にはもう過去のことで、実際はただ指紋がべったりついた人口過加工物(*「思い出の品」くらいの意)やただの個人的な過去の汚点だったりする。彼の曲達は果敢ない思いや夢で溢れた軽いキッスの様で、一度は長い間何もせずにただ横たわっていただけだったり、一生何もしなかったりという幻想さに帯びている。そんな夢たちは半分は調理された音を鳴らしながら。一人のリアル・ドリーマーのハートとブリリアントなひとつの人生のモンタージュとしてまだ描かれ続けている楽曲とが、一人の伝記作家が大切なものを遂に見つけ、でもそれは彼自身の過去でその素晴らしかった過去の影だったなんていうような些細なことで埋められているのだ。
 


The passing states work on us. They get to us and the travel through our bones and our blood, wrapping us up like skin. At times, we get too stressed out to even see straight. We feel as if we might just take the car over the cliff or a sudden impulse could just lead us to jerking the wheel to the right, ramming the thing head-on, directly into the concrete bridge embankment, ending it all in one gigantic fire ball. These are the times that make us suffer and rely on our releases. It's what brings us to thumping our packs of cigarettes to get the tobacco in the right place. It's what leads us to guiltily trudging down to the local bar for a lengthy nightcap. None of this is what we think about doing when we listen to the records made by Philadelphia band, The War On Drugs. As a matter of fact, we think very opposite things. As people, we often wonder what the appeal is for dogs thrusting their heads out of cars, as they motor down the road, whipping their head and neck fur back as the quick and cool air blinds them. We get closer to the answer as we listen to lead singer Adam Granduciel and band's latest masterpiece, "Slave Ambient." It's a salve to any high blood pressure times, to anything that might borderline on stress. It's a record that has us throwing our own heads out of the windows of moving cars and we can understand why it's done by our tail-wagging best friends. It makes our cheeks tickle and it lets us get smothered by the rushing fields and the bleeding colors, just swimming in the maelstrom of sensations and wonders that can get no closer to us than arm's length unless we decide to stop and walk around, which we don't do because then we'd never get to where we're heading. We can think about such a thing philosophically, accepting the conflicting ideas of arrival where we intend to go and the journey through the good stuff as it disappears forever, mostly lost to the scenic goodbye. Granduciel writes the way we feel when we're one sheet to the wind, in the middle of the afternoon. We're not drunk, but we feel good. We feel like we're settling in for a little bout of introspection that's going to do us a bit of good. We feel nostalgic for the things that just happened, things that we can't take back, things we'd love to live again - already -- and things that we know should be left behind, the artifacts of our fingerprints and our personal smudges. His songs are like the light kisses of fleeting thoughts and dreams we once had lying around doing nothing for the longest time, or doing nothing forever. The dreams sound half-cooked, those of a real dreamer's heart and yet the songs come across as a montage of a brilliant life filled with little that a biographer would ever find of importance, but that was the man and what he was and it was good.


The War On Drugs Debut Daytrotter Session:
(http://www.daytrotter.com/dt/the-war-on-drugs-concert/20030571-3737840.html)

The War On Drugs Official Site:
(http://www.thewarondrugs.net/)


*お詫び、

初回パブリッシュ時に大変中途半端な状態で公開となっておりまして申し訳ありませんですた。そのThe War On Drugsのデイトラッター・デビューセッションの方も近日完成させアップいたしますね!!


Thnx!

Kennyy

as MELTRICK

Edited [(Fri) Oct/28th/2011]
thru [(Sat) Oct/29th/2011] 1st published.


〜〜〜


【本日の/Today's BGM selection】

TBP!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...